Vinn kokboken Lätt, lågt och läckert! | Sara Ellström - En mix mellan vardagsliv och momtreprenörskap
saraellstrom

Sara Ellström – En mix mellan vardagsliv och momtreprenörskap

Annons

Vinn kokboken Lätt, lågt och läckert!

Detta inlägg är i samarbete med Viktväktarna.

 

 

Jag har en så roligt sommartävling till er mina fina läsare! Ni har nämligen möjligheten att vinna en av viktväktarnas nya kokböcker Lätt, lågt och Läckert. Jag tävlar ut en på min instagram : Saraellstrom.se och en här på bloggen!

Reglerna är superenkla, kommentera ditt bästa tips för att hålla viktresan även under sommaren här på bloggen. Som en extra bonus så kommer jag även lägga ner en portion av Chia & Raspberry Porridge & 2 goda bars.

Tävlingen vara tom den 8/7 23.59 och alla kan vara med och tävla!

 

 

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
saraellstrom

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Helena Alexandersson Båberg Trollhättan

    Jag försöker odla mycket själv. Så när jag är sugen finns mycket att plocks i trödgården och även i blommlådorna. Smygit ner smultron i dem. Så nu växer jordgubbar, vinbär, krusbär, blåbär, tomater och gurkor för fullt. Äpple och persikor, Rödbetor, morötter och majs är på gång. Första året med växthus så är spänande. Har även provat rödbetsblasten som sallad, mumsigt.

  2. Mariana Jarl

    Jag försöker tänka på att ”lägga till bra mat” istället för att tänka ”ta bort dålig mat” Då blir jag inte så sugen på en massa sämre val och Det blir mycket positivare tänk i mitt huvud 😊
    Lättfil med bär äter jag 2 ggr per dag som mellanmål just nu. Funkar fint 😋

  3. Karin Larsson

    Mitt tips är smoothies gjord på lättyoghurt och frusna bär. Om man inte låter den stå ett tag utan äter den direkt så blir det som glass!

  4. Camillapa

    Att göra smarta val!
    Glassen t.ex går bra, men utan strut/ isglas/den lilla glassen istället för maxi struten och….njut långsamt!
    Ät gott, men i mindre portioner eller byt ut de mesta kolhydraterna till gränsaker och ta en klick god sås istället…vid sidan om.
    Promenera, simma, cyckla, lek! 🙂

  5. Lina weylandt

    Ha kyckling och goda frukter hemma. Gott att grilla och göra fräscha sallader av. Gör även egen glass av frukt för de heta dagarna.

  6. Susanne

    Mitt bästa tips är att frossa i goda sommar frukter som tex jordgubbar smultron och blåbär och även körsbär och plommon och hur gott är inte vattenmelon en varm sommardag mumms

  7. Kerstin Forsberg

    Som singel med utflugna barn lagar jag alltid flera portioner mat ändå. Dels till matlåda och dels för att inte alltid behöva laga middag. Det gör att jag spar tid och ändå äter bra. ☺️

  8. Tessie Kellerman

    Njut av sommarens skafferi, grönsaker, frukt och bär!, går att göra massor av grilla, sallader och smaksättning i dryck.
    Sen är det en bonus att det härliga vädret med ljusa kvällar ger mer tid och rum till att röra på sig utomhus.

  9. Anna-Teresia

    Bästa tipset: Ha en matplanering och regga den i förväg i appen, då är det lättare att se hur mkt sp som är kvar till ev frestelser. Sen får man fundera på vad som är värt att stoppa i munnen. Här äts de mycket vattenmelon under sommaren, till frukost och kvällsmys ffa 🙂

  10. Matilda

    Mitt bästa tips är att inte göra livet till ett problem – ät massor av frukt, drick vatten och njut lite av livet. Om det går upp ena veckan så var mer noga nästa.

  11. Eva Martinsson

    Ät frukt och grönt. Grillat är bra om det är rätt kött, välj med omsorg. Undvik dom feta såserna till det grillade. Gör egna på snäll yoghurt tex. Drick med måtta (hej Måtta) tex light safter och vin med låg sockerhalt. Annars är det sunda förnuftet som man måste lita på. Jag säger bara. JAG HAR LÄRT MEJ LEVA ETT BÄTTRE OCH SUNDARE LIV SEN JAG BÖRJADE HOS VIKTVÄKTARNA och det sitter i skallen. Trevlig sommar önskar jag er alla som kämpar precis som jag.

  12. Madelen Thomsén

    Att föreställa mig mig själv på stranden gör så att jag håller motivationen uppe. Än så länge är det ingen bikinikropp direkt 😅

  13. Malin

    Mina favoritknep är att få in promenader och cykelturer under resorna för att dels få upptäcka nya ställen men också för att man mår bra av att röra på sig.
    Sen har ju melon- och quinoasalladen blivit mitt favorittillbehör. För till nästan all mat så passar det att tärna upp en melon och blanda med quinoa (då behövs inte ens en portion per person då melonen fyller upp bra). Mums!

  14. Linda

    Blanda in frukt i maten, i sallader, som tillbehör etc. Du får i dig massor av nyttigheter och du får en mätt mage. T ex jordgubbar är ett bra tillbehör eller ingrediens i sallad med mera.

  15. Emma

    Genom att planera… matlådor hemma, då
    Det brukar bli stressigt när 3 barn skall ha mat. När vi åker i väg på äventyr blir det en sallad från salladsbaren innan avfärd. Då kan man ibland lyckas unna sig en glass på äventyret..

  16. Annika Dahlberg

    Mitt bästa tips är att njuta av vad naturen ger i form av jordgubbar, hallon, morötter, nypotatis, promenader, ett dopp i havet och vila.

Annons
stats